Gå til innhold

Tur til Rakkestad 13.309

mars 13, 2009

Endelig ble det noe av turen til Rakkestad……………….Vi startet hjemmefra kl. 9.15 .  Turen gikk helt greit og  jeg husket veien, det var ikke verst for en som har «teflon» hjerne.  Vel hjemme hos Beate var det trengsel foran grinda, alle ville hilse.  Tilly og Izzy fikk full oppvarning av gutta boy`s, kanskje det nærmer seg løpetid?  Kan ikke huske at jeg har sett Obelix med så høye ører noen gang.  Og Tilly kjeftet på han og det samme gjordet Izzy – Hyggelig med besøk?

Veldig hyggelig å komme på besøk å få kaffe og lunch, også skulle vi trene også.  Izzy må ha trening på andre typer felthindere og ikke minst andre pølser.  Etter lunchen dro vi for å trene, jeg holdt jo på å ta med meg hele døra inn i drivhuset, men ellers gikk det bra.

Tok ut Tilly først, men hun var ikke vidre lysten på å trene.  Det så heller ut som om hun ville ut i snøen å leke.  Fikk til noe, men ga meg veldig fort fordi hun ikke virket motivert.  Tok ut Izzy og Beate og jeg ble enige om at jeg skulle prøve følgende kombinasjon:  Buet rør, 3 hoppehindere og buet rør, hopp og rett inn i pølsa……………. ?   Hurra, det gikk!!!!! 

Kjørte denne kombinasjonen noen ganger og Beate sa at Izzy stupte inn i pølsa, det var så gøy at hun tok denne pølsa.  Tok henne over vippa også for treningens skyld.  Hadde en pause for så å fokusere på pølsa igjen.  Hun gikk som bare det, ikke redd for denne pølsa nei!  Men det var jo ikke samme stoff som i Tønsberg heller, men den kommer vel etter hvert den også..

Tok ut Tilly en gang til og hun søkte til felthindrene, hadde ikke fart og alt var i grunnen ganske begredelig.  Beate hjalp meg å gire henne opp med pølsebiter og til slutt fikk vi farten opp på henne over hoppehindrene!  Takk Beate

Nå i ettertid har jeg tenkt på det der med farten til Tilly, kanskje det har noe med at vi kjrasjet i Tønsberg?   Vi har jo ikke gått agility siden vi smalt i hverandre der nede.

Dèmi var også utrolig flink, og hun var utrolig rask!

Det var bare helt utrolig å trene i dette nydelige lyset, og attpåtil løpe på kunstgress i joggesko.  Det ble jo så varmt at jeg kunne kaste ulla også!  Hvilken luksus!

Her kommer Dèmi i hjulet, ikke noe å si på stilen…………………………..  Når Beate hjalp meg med Tilly så satte vi Dèmi inn i samme bur som Izzy og det gikk helt grei, det var flott da…………………………

Takk for en flott trening og hyggelig selskap!  Kommer gjerne igjen jeg vet du.  God bedring til Kjetil

6 kommentarer leave one →
  1. mars 13, 2009 9:35 pm

    å heldige dere; så ut som en flott plass å trene 🙂

  2. Kari O permalink
    mars 14, 2009 4:54 pm

    Neste gang vil jeg være med også…. men jeg kan jo ikke på dagtid 😦 føler meg viggovenneløs!!!! men sånn er det når man har 8-4 jobb…. og venninnene har fri på dagtid…buhuuuu! får jo bare kose meg de gangene dere har tid til meg også…stakkar stakkar meg…hihi

    Så bra at Izzy tok pølsa igjen!! Hun har jo gjort det før også da! Den sitter nok veldig snart tenker jeg og da er det ingenting som kan stoppe dere!

  3. mars 15, 2009 9:15 am

    Tusen takk for kjempe hyggelig besøk Gro! Hadde glemt at du tok med deg døra jeg, hihihihihi….

  4. Elin, Trixie og Thera permalink
    mars 15, 2009 3:48 pm

    Så utrolig lyst og trivelig det så ut i det drivhuset, skulle gjerne ha trent i noe sånt, også kan løpe i bare joggesko, himmelsk. Det høres ut som dere hadde det veldig koselig, neste gang blir også jeg med.

  5. Monica permalink
    mars 16, 2009 6:46 pm

    Om inte så længe kan jag också vara med på dagtid! 🙂

  6. Mona permalink
    mars 18, 2009 12:29 pm

    Sååå flotte treningsforhold!!! Skulle gjerne hatt et sånt drivhus i nærheten, gitt!!!!

Legg igjen en kommentar