Gå til innhold

Tur med Solveig og Winnie 17. juli 2010

juli 18, 2010

På lørdag møttes vi på Fotballbanen nedenfor Skuibakken

Vi skulle gå rundt «Persbråtan»  Jeg hadde med meg alle 3 hundene og hadde for sikkerhetsskyld med meg væreveske til Lotte i tilfelle hun ikke orket mer. 

Her er vi på veien midt igjennom bakken.  Tilly peser allerede, det var ganske varmt.  Jeg hadde jo fortalt Solveig at det nesten aldri kom biler på denne veien, men det gjaldt ikke i dag.  Vi ble forbikjørt av både bil, traktor og moped på runden vår. 

Her har vi gått forbi «Rønningen» og jeg måte bare kose litt med disse to flotte hestene.  Tilly og Izzy var greie så lenge vi var hos hestene og sauene som var rolige.  Så kom vi til noen sauer som var litt reddere og løp når vi kom.  Da var «helvete» løs………………..  Både Tilly og Izzy bjeffet og ville inn til sauene, det var bare å gå på så vi kom forbi fort.  Makan til bråk på de to.  Det var ikke mulig å få noen som helst kontakt.  Vi passerte  «Hansebakken», en husmannsplass under Horni tror jeg det var .  Og når vi kom opp på toppen ba bakken valgte vi og ta turen over Åsen til Elin.  Ja, Elin hun har egen ås og ett eget vann hull!  Ikke verst?

Mmm, deilig med blåbær…………….

Winnie lurte på om det var noe godt jeg fant, men det var jo bare kantarellene til Elin, ja sånn kan det gå når du drar nordover Elin!

Tilly liker også blåbær!

5 kommentarer leave one →
  1. juli 18, 2010 6:42 pm

    Så kul att se att Lotte är med. Ser ut som en härlig tur!! 🙂

  2. juli 18, 2010 7:00 pm

    Må bare noen turer og bilder til for at du skal blogge 🙂

  3. juli 19, 2010 10:42 am

    Herlig bilde av «blåbær-spiseren» 😀

  4. juli 19, 2010 10:59 am

    Veldig bra med litt oppdatering her!! 🙂 Så ut som en herlig tur!!

  5. august 12, 2010 7:55 am

    Når jeg kom opp på åsen min etter senjaferien så jeg at både kantarell og blåbærene mine var borte, hadde nok en anelse om hvem som hadde vært der ;-))) Ser ut som dere hadde en flott tur:-)

Legg igjen en kommentar