Gå til innhold

Tur på Oksenøya med Solveig og Winnie

juli 29, 2010

Solveig inviterte på tur

på Oksenøya, det regnet litt når jeg dro så jeg tok ikke med badetøy…………….  Når vi kom fram så var det opphold.  Vi gikk utover Storøya (gamle rullebanen)  Det var jo som å bane seg vei igjennom det «grønne helvete»  Ikke vet jeg hva de har tenkt når de plantet på denne plassen.  Utsikten tenkte de ihvertfall ikke på!!  Det er ett par år siden jeg gikk her sist og da var det fin utsikt og koselig med lave busker…………  Nå var det kommet opp ett sant virrevar av busker og trær.

Etter en stund hadde vi lagt jungelen bak oss og badeplassen lå foran oss, endelig så vi sjøen.  Veldig flott her når det ikke er så mange mennesker

Her er vi på vei til stranda.  Izzy prøver å se om hun kan få øye på gjessene!

Så gikk vi tilbake til Oksenøya og gikk fra marinaen og rundt ved sjøflyhavna, der var det utrolig flott.  Og rett som det var fikk jeg lyst til å bade,  ikke hadde jeg med meg noe badetøy, så tro det eller ei – jeg droppet badet denne gangen.

På den siste delen av turen var det flottere enn på Storøya synes nå jeg da, her var det normal vegitasjon og ikke så mye gåsebæsj .  Det er jo ganske utrolig at folk som røyker ikke kan kaste sneipene sine i søppla!  På enkelte steder var det masse sneiper, ikke veldig hyggelig når en skal ligge å sole seg og kose seg i sola…………  Vi møtte også på ett svanepar med 2 unger, de var ikke så veldig glade for å se oss.  Hann svanen freste til  oss.

Flott tur i overskyet pent vær, vått var det i jungelen så selv gortex skoene ble våte…………. :-))

6 kommentarer leave one →
  1. juli 29, 2010 7:47 pm

    Så ut som en flott tur!

  2. juli 29, 2010 8:58 pm

    Takk for fin jungel- og strandtur! Jeg hadde egentlig forventet at du skulle bade, men kanskje neste gang 🙂

  3. juli 30, 2010 5:05 am

    Ja, hvis neste gang blir før isen har lagt seg…………… 🙂

  4. juli 30, 2010 7:19 am

    Manne-svaner er farlige !!!

  5. Monica permalink
    juli 30, 2010 4:39 pm

    Ingen bading. Aaah men Gro då! 🙂

  6. august 12, 2010 8:02 am

    Flott tur igjen:-))

Legg igjen en kommentar