Gå til innhold

Moelvstevnet februar 2008

februar 11, 2008

Så var det tid for den årlige turen til MoelvOg tro det eller ei, det var ikke kaldt!!!  De gangene jeg har vært her før har vi tatt minus 20!  Nå var det bare såvidt det frøys på om natta.  Elin og jeg kjørte oppover i ett tiden på fredag, det er sånn det er når en jobber skift eller er sykemeldt……………………  Vi rakk en rask lunch på Espa, blir sulten av å kjøre bil.

Elin og jeg kom fram til hytta og lagde oss middag og koste oss, litt senere ble vi antastet av noen snøballkastende venner ifra Rakkestad!  Vi pakket da med oss litt øl og vin og begav oss ut på glattisen for å besøke Beate og Kjetil.  Der nede hadde vi god tid til å pese Kari og Katrine som var på vei oppover.  Kari og Katrine hadde vært utrolig flinke, de hadde fått med seg salo, tørkerull og det andre vi bestilte!  Vi koste oss med grønnsaker og dip, for idrettsfolk er jo sunne!

Elin og jeg var i hallen på fredagskvelden og satt på plass bur og stoler og holdt av plass til så mange som mulig.  Og mange kom!  Det ble en salig blanding av Asker, Bærum og Rakkestad. Veldig hyggelig å sitte sammen med så mange kjente.  Katrine går i kl. 1 så vi måtte være på plass før kl. 09.00.  Stakkars Rusken, han var jo ikke vant til å bo i sammen med så mange andre.  Han var veldig stresset stakkars og det gikk desverre utover løpene………………….. :((  Men da er det jo godt å vite at dette kan han jo!

Tilly og jeg skulle gå agility først.  Jeg kjente på hele Tilly at hun var klar, hun setter kroppen ned og er klar til å kaste seg frem.  Farten var der, og da er det så gøy å gå.  Vi fikk vegring i slalomen, men ellers gikk det greit.  Vi endte på en 6. plass!  Det er bare så gøy å gå når hun er med meg.  Her er video av løpet vårt:

http://youtube.com/watch?v=Sz4Casptu7Y

  Vi skulle også gå hopp, her gikk det ikke så bra.  Det var akkurat som om hun datt ut?  Eller var det meg?  Ikke vet jeg, men en ting er sikkert vi disket!  Men farten var der og vi løp inn.  Her er løpet:

http://youtube.com/watch?v=bDxB4FSjPC4

På kvelden bestilte vi oss pizza, og koste oss med den.  Vi var alle ganske så slitne etter 10 timer i hallen.  Det var ikke så mye ork til sosialt samvær med andre…………………………..  Kari og jeg klarte å få rumpa oss av sofaen for og lufte  hunder og da stakk vi innom Kari H, Malin og Hilde og pratet litt før vi luftet litt til og gikk ned til Beate , Kjetil og yvonne og betalte pizzaen.  Vi ble sittende litt der også før vi gikk videre på vår luftetur.  Det ble ingen sen kveld, når vi kom tilbake til hytta så hadde Elin og Katrine lagt seg!

Så var det ny dag og nye muligheter……………………….  Tilly og jeg skulle starte med agility i dag også.  Banen bød på noen utfordringer og jeg var lit usikker på hvordan jeg skulle føre Tilly.  Klarte til slutt å bli enig med meg selv.  Når vi skulle starte kjente jeg på hele kroppen til Tilly at hun var klar!  hun satte avgårde, og det gikk så utrolig bra.  Vi fikk en sving som var litt stor før vi skulle opp på mønet, ellers gikk det kjempebra!  Jeg var så utrolig fornøyd når jeg kom i mål.  Her ligger linken til løpet vårt:

Vi skulle jo gå hopp også, den banen synes jeg var veldig vanskelig.  Var veldig usikker på hvordan jeg skulle starte henne.  Valgte en og det gikk galt.  Fikk rettet opp og gikk videre, men så skulle vi rett inn i ett rett rør og det første Tilly ser når hun kommer ut er hjulet!  Jeg viste jo at jeg måtte være tidlig ute med slalom komandoen, men det hjalp ikke!  Hun hoppet rett igjennom hjulet!  Det kan jo godt hende at kroppen min viste rett i hulet også, ikke vet jeg.  Hun feilet i slalomen også, vi løp bare videre og resten av løpet var veldig bra synes jeg da……………………. :))  Og det er jo det viktigste!   Det var veldig gøy og gå med Tilly i helgen.

6 kommentarer leave one →
  1. Beate permalink
    februar 11, 2008 3:19 pm

    Takk for en kjempe hyggelig helg!!! Og grattis med mange gode løp. Tilly var skikkelig ivrig, ikke noe tøys der i gården 🙂

  2. februar 11, 2008 4:48 pm

    buhu, linken til videoen virker ikke ! 😦

    Morsomt å lese at det var god fart på Tillie 🙂

  3. Katrine permalink
    februar 11, 2008 5:23 pm

    Gratulerer med kjempe flotte løp 🙂 Det var utrolig hyggelig å bo med dere i helgen, skal hilse Rusken og si at det gjorde ingenting å ha så masse fine damer rundt seg 😛

  4. februar 11, 2008 8:00 pm

    10 timer i hallen??? Moro å se Tilly i farta!!!

  5. februar 12, 2008 11:51 am

    Härlig känsla att veta att hunden är klar. Gratulerar med så bra lopp. 🙂

  6. februar 13, 2008 8:28 am

    Du har nå ett råskinn i Tilly du og da, frøken 🙂

Legg igjen en kommentar